- 515-726-021
- kontakt@jaksprawdzacauta.pl
- Dąbrowa Górnicza
Strona główna » Oględziny » Volvo V60 opinie po oględzinach
Volvo V60 drugiej generacji to jeden z najczęściej sprawdzanych przez nas samochodów w 2024r. Elegancka linia nadwozia, bogate wyposażenie, dostępny napęd na cztery koła, liczne oferty sprzedaży na podstawie faktury VAT 23% sprawiają, że ten model trafia w gusta wielu klientów. Ale czy rzeczywiście jest to dobry wybór? Dzisiaj odpowiem na to pytanie i pokażę na co zwrócić uwagę przed zakupem Volvo V60.
Volvo V60 drugiej generacji produkowane jest od 2018r. Linia nadwozia nawiązuje do modelu XC90, który trafił na rynek już w 2014r. V60 zakwalifikowany jest do segmentu D, podobnie jak BMW serii 3, czy Volkswagen Passat. W tym modelu zdecydowanie dominują silniki diesla, dlatego w dalszej części skupię się na ich omówieniu.
Wersja Momentum, Inscription i R-Design były stosowane w modelu V60 do pierwszej połowy 2022r. W roku modelowym 2023, czyli w drugiej połowe 2022r. wersje zostały zmodyfikowane i zmieniły swoje nazewnictwo.
Każdą wersję wyposażenia można doposażyć w dodatkowe opcje, dlatego nie da się na podstawie samej wersji ustalić całego wyposażenia danego samochodu. Specyfikację konkretnego egzemplarza można sprawdzać po numerze VIN.
W V60 dostępne są silniki wysokoprężne o pojemności 2 litrów, a dokładniej 1969cm³ posiadające 4 cylindry. W pierwszych latach produkcji występowały tylko klasyczne diesle, natomiast późnej do oferty trafiły jednostki wspomagane 48V instalacją elektryczną (miękka hybryda).
Silnik D3 posiada jedną turbosprężarkę, filtr cząstek stałych DPF oraz system SCR (Adblue). Napędzany jest paskiem rozrządu, którego interwał wymiany przewidziany jest na 150 tys. km. Samochód w tej konfiguracji wyposażony jest w dwa akumulatory (akumulator główny i pomocniczy).
Silnik D4 posiada dwie turbosprężarki, filtr cząstek stałych DPF oraz system SCR (Adblue). Napędzany jest paskiem rozrządu, którego interwał wymiany przewidziany jest na 150 tys. km. Samochód w tej konfiguracji wyposażony jest w dwa akumulatory (akumulator główny i pomocniczy)
Silnik B4 to miękka hybryda. Posiada dwie turbosprężarki, filtr cząstek stałych DPF oraz system SCR (Adblue). Napędzany jest paskiem rozrządu, którego interwał wymiany przewidziany jest na 150 tys. km. Samochód w tej konfiguracji wyposażony jest również w dwa akumulatory (akumulator główny i wysokonapięciowy). Ta konfiguracja nie posiada akumulatora pomocniczego. Na jego miejscu znajduje się przetwornica prądu DC/DC.
Pokrywa zaworów wykonana jest z tworzywa sztucznego, które pod wpływem temperatury odkształca się. W wyniku odkształcenia pomiędzy pokrywą zaworów a głowicą pojawia się wyciek oleju. Naprawa polega na wymianie pokrywy zaworów. Nowa, oryginalna pokrywa zaworów to wydatek około 650zł.
Metalowa rura układu recyrkulacji spalin (EGR) pęka, przez co spaliny przedostają się na zewnątrz, do komory silnika. W pierwszej kolejności spaliny wyczuwalne są w komorze silnika, a następnie przedostają się nawiewem do wnętrza pojazdu. Naprawa polega na wymianie elementu na nowy. Koszt oryginalnej rury EGR to wydatek około 550zł.
Wszystkie silniki wysokoprężne w Volvo V60 wyposażone są w filtr cząstek stałych (DPF). Filtr DPF wypala cząsteczki sadzy, tak aby silnik emitował do atmosfery jak najmniejszą ilość zanieczyszczeń. Aby proces wypalania przebiegł pomyslnie w filtrze DPF musi panować bardzo wysoka temperatura (ok 600°C). Osiągnięcie takiej temperatury jest możliwe m.in. poprzez zmianę kąta wtrysku oraz zwiększenie dawki paliwa. Niestety część tego paliwa trafia przez pierścienie tłokowe do oleju i się z nim miesza. Prawdziwy problem zaczyna się kiedy filtr DPF wypala się zbyt często (z powodu zużycia lub użytkowania na krótkich dystansach). Wtedy każdorazowo do oleju dostaje się mała ilość paliwa, które rozrzedza olej zmniejszając jego właściwości. Dodatkowo, jeżeli w silniku olej wymieniany jest zgodnie z zaleceniami producenta (co 30tys km) na wyświetlaczu może pojawić się komunikat „nadmiar oleju”. Ten nadmiar to właśnie paliwo, które przedostało się do oleju podczas regeneracji filtra DPF. Rozwiązaniem problemu jest częstsza wymiana oleju w silniku oraz dbanie o odpowiednią regenerację filtra DPF. Stan filtra cząstek stałych możesz sprawdzić poprzez podłączenie do odpowiedniego testera diagnostycznego i odczytanie parametrów rzeczywistych.
Siłowniki tylnej klapy są słabym punktem tego modelu. W pierwszej kolejności zaczynają trzeszczeć, następnie nie trzymają klapy bagażnika w docelowej pozycji, a na końcu przestają unosić klapę do góry. Cena oryginalnych siłowników to około 1650zł.
Zaparowane przednie reflektory LED to zmora większości nowych samochodów i Volvo nie jest tutaj wyjątkiem. Wilgoć w reflektorze zwykle pojawia się po umyciu lub w deszczowe dni. Małe zaparowanie jest dopuszczalne przez producenta i nie oznacza usterki.
Chcesz kupić dobry egzemplarz Volvo V60 i nie wbić się na minę? Zleć nam sprawdzenie samochodu.
W Volvo V60 możesz spotkać się z pięcioma różnymi skrzyniami biegów, zaczynając od manualnej, poprzez klasyczną – hydrokinetyczną przekładnię, a kończąc na skrzyni dwusprzęgłowej.
Skrzynia manualna o 6-ciu przełożeniach. Łączona zawsze z dwumasowym kołem zamachowym. Dostępna tylko z silnikami D3 i D4 i napędem na przednie koła.
Skrzynia hydrokinetyczna posiadająca 8 biegów firmy AISIN. Występowała również m.in. w MINI (GA 8F 22AW), Volkswagenie (AQ 450), czy grupie PSA (EAT8). Skrzynia TG-81SD to odmiana dla wersji Plug-in Hybrid.
Odmiana skrzyni TG-81SC umożliwiająca przeniesienie wyższego momentu obrotowego.
Skrzynia dwusprzęgłowa łączona z silnikami B3 (silnik benzynowy mild hybrid) i B4 (silnik benzynowy mild hybrid) z napędem na przednie koła. Skrzynia sprzężona jest z kołem jednomasowym. Volvo zaleca wymianę oleju w skrzyni co 60 tys. km. Skrzynia 7DCTEVO produkowana jest przez firmę Aurobay.
Zawieszenie modelu V60 jest komfortowe i dobrze tłumi nierówności. Jest to zawieszenie wielowahaczowe zarówno na osi przedniej oraz tylnej. Na tylnej osi dodatkowo umieszczony jest resor piórowy z tworzywa sztucznego. Tuleje zawieszenia, sworznie, wahacze są wytrzymałe i nie straszne są dla nich przebiegi rzędu 200 tys. km. Mimo wszystko, przed zakupem warto zabrać samochód na stację diagnostyczną i sprawdzić podwozie. Co sprawdzić na stacji diagnostycznej, dowiesz się z tego artykułu.
Numer VIN w Volvo V60 jest nabity pod fotelem pasażera. Naklejkę znamionową znajdziesz na prawym słupku B (po otwarciu prawych tylnych drzwi) oraz na podszybiu.
Pamiętaj, aby porównać numer VIN samochodu z numerem w dowodzie rejestracyjnym. Może się to wydawać oczywiste, ale już kilkukrotnie spotkałem się z tego typu pomyłkami.
Akumulator rozruchowy 12V znajduje się w bagażniku w lewym schowku. Data produkcji na oryginalnym akumulatorze Volvo wybita jest na ujemnym biegunie akumulatora.
Akumulator pomocniczy znajduje się w komorze silnika przy lewym kielichu (od strony kierowcy). Akumulator wspomaga m.in. działanie systemu Start/Stop. Ten akumulator również ma napięcie 12V.
W przypadku napędu mild hybrid, w bagażniku znajduję się dodatkowy akumulator 48V, króry magazynuje energię elektryczną odzyskaną podczas hamowania.
Grubość lakieru w Volvo V60 na elementach karoserii wynosi ok 100-120 μm. Wartości mogą się nieznacznie wahać w zależności od konkretnego miernika lakieru i jego kalibracji.
Na tym etapie warto zaznaczyć, że w egzemplarzach Volvo tej generacji, śruby mocujące zawiasy przednich drzwi mają ślady odkręcania i zdarty lakier (jak na zdjęciu poniżej). Ślady powstają już na etapie fabryki i występują nawet w fabrycznie nowych egzemplarzach. Taka sytuacja występowała we wszystkich kilkudziesięciu Volvo V60, które sprawdzałem dla klientów. W normalnej sytuacji ślady odkręcania zwykle świadczą o przeprowadzonej naprawie blacharsko-lakierniczej, jednak Volvo V60 stanowi wyjątek.
Na szybach w Volvo V60 znajdziesz oznaczenia, na podstawie których sprawdzisz datę produkcji szyby i tym samym ustalisz, czy szyba jest fabryczna.
Każda oryginalna szyba będzie miała oznaczenie producenta samochodu (Volvo). Aby jednak sprawdzić, czy szyba jest fabryczna i nie została wymieniona musisz sprawdzić datę jej produkcji. U dołu znajdują się dwie cyfry, które wskazują na rok produkcji szyby – w tym przypadku 2021. Przy cyfrach znajdują się kropki, które wskazują na miesiąc produkcji szyby – w tym przypadku czerwiec. W tym artykule dowiesz się, jak czytać oznaczenia szyb samochodowych. Oczywiście po odczytaniu daty produkcji szyby, musisz ją porównać z dokładną datą produkcji samochodu. Datę produkcji samochodu znajdziesz na dokumencie COC (homologacji pojazdu). Data produkcji znajduje się również w specyfikacji producenta, którą sprawdzisz po numerze VIN w tym miejscu.
W Volvo V60 szyba czołowa i szyba panoramicznego okna dachowego są laminowane. Jak informuje Volvo „Pokrycie szyb warstwą laminatu poprawia izolację dźwiękową kabiny oraz stanowi dodatkowe zabezpieczenie przeciw próbom włamania do samochodu.” Szyba czołowa i szyba dachu panoramicznego standardowo są laminowane, dlatego nie posiadają dodatkowych oznaczeń.
Szyby boczne w Volvo nie są w standardzie laminowane, jednak można taką opcję dokupić. W takiej sytuacji na szybie będzie znajdować się oznaczenie jak na zdjęciu.
Po numerze VIN możesz również sprawdzić wiele informacji na temat Volvo – dokładną datę produkcji, wersję wyposażenia, kod silnika, kod lakieru, oznaczenie skrzyni biegów ale również możesz poznać historię samochodu. Pełna historia serwisowa jest dostępna tylko dla egzemplarzy serwisowanych w Polsce.
Przy zakupie samochodu, nieodłącznym elementem jest oczywiście diagnostyka komputerowa. W Volvo rozbudowane sterowniki pozwalają sprawdzić wiele parametrów pracy silnika, błędy oraz odczytać zapisane przebiegi. Diagnostyka może pomóc Ci uniknąć kosztownych i nieprzewidzianych wydatków po zakupie. Poniżej znajdziesz kilka przykładowych wartości, które możesz sprawdzić w Volvo V60.
Volvo V60 na pewno jest jedną z lepszych propozycji w swoim segmencie. Niewątpliwym plusem tego modelu jest pokaźna ilość ofert na rynku wtórnym przez co nie będziesz mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego egzemplarza. W tym miejscu warto również zaznaczyć, że Volvo jest kierowane do osób ceniących sobie komfort, bezpieczeństwo i wysoką jakość materiałów. Jeśli jednak lubisz dynamiczną jazdę i szybkie zakręty ten samochód może nie spełnić Twoich oczekiwań – w szczególności, że nowsze egzemplarze mają ograniczenie prędkości do 180km/h. Pamiętaj aby zawsze przed zakupem sprawdzić jak najlepiej dany egzemplarz, ponieważ na rynku nie brakuje samochodów wymagających dużych nakładów finansowych lub mających powypadkową przeszłość. W Volvo V60 opinie użytkowników udowodniły, że ten model jest rozsądną propozycją.
Nie sposób zebrać wszystkich informacji na temat Volvo V60 w jednym artykule, ale mam nadzieję, że choć trochę pomogłem w podjęciu decyzji o zakupie tego modelu.
WISELANE PIOTR SOKOLIŃSKI
NIP: 6292493951
REGON: 383500674
41-300 DĄBROWA GÓRNICZA
WOJ. ŚLĄSKIE