Ciekawe samochody do 20 tys. zł

Ciekawe samochody do 20 tys. zł

Chcesz jeździć niebanalnym samochodem, którego komfort jazdy jest na dużym poziomie, a silniki pozwalają na wysokie osiągi ? dobrze trafiłeś ! 🙂 Wybrałam modele, które są czymś więcej niż tylko zwykłymi samochodami służącym do jazdy z punktu A do B.

Jednak nie chciałam, aby był to kolejny banalny wpis z utartymi zaletami i wadami danych modeli, dlatego poprosiłam o pomoc użytkowników tych samochodów. Odzew i zaangażowanie okazały się ogromne! Znajdziesz tutaj krótki opis 3 modeli, połączony z opiniami osób, którzy na co dzień jeżdżą tymi samochodami. Dzięki temu poznasz ich faktyczne wady i zalety.

Uwaga:
1. Kolejność poniższych modeli jest przypadkowa.

2. Wszystkie zdjęcia we wpisie pochodzą od autorów opinii.

3. Każdy model kupisz do 20 tys., jednak ich górna granica sięga znacznie wyżej.

1.BMW e46

Najlepsze samochody do 20 tys. BMW e46
Dawid Dawidowski

Model produkowany w latach 1998 -2006/2007 (co do dokładnej daty zakończenia produkcji są sprzeczne informacje). Przez ostatnie dwa lata produkowana była tylko sportowa odmiana M3 i wersja coupe. E46 można spotkać w 5 odmianach nadwozia: kompakt (hatchback), sedan, coupe, cabrio i touring (kombi). Paletę silnikową rozpoczyna pojemność 1.8, a kończy 3.2. Moc waha się od 105 km do 360 km.

Polecane silniki: 330d (184/204km), 330i (231km), 328i (193km).

historia produkcji BMW e46

  • wysoki komfort podróżowania
  • wysoka jakość wykonania wnętrza
  • funkcjonalny rozkład przycisków
  • wygodne fotele
  • dobre wyciszenie
  • tylny napęd
  • duża dostępność części
  • duża paleta silników
  • 5 wersji nadwozia
  • precyzyjny układ kierowniczy
  • utrzymująca się wartość rynkowa
  • stosunkowo niskie koszty utrzymania (jak na BMW)
  • większość mocnych silników
  • ponadczasowa stylistyka nadwozia
  • dostępne odmiany 4×4
  • duża dostępność poradników
  • mocna społeczność fanów marki

  • dużo wyeksploatowanych oraz powypadkowych egzemplarzy
  • duże przebiegi
  • rdza na błotnikach, rantach drzwi i bagażnika
  • mała przestronne wnętrze
  • mała ilość schowków
  • stosunkowo wysokie ubezpieczenie OC
  • pękające zbiorniki płynu chłodniczego
  • nieprecyzyjna skrzynia manualna
  • zapychająca się odma
  • wyjący dyferencjał
  • przerywająca się mata obecności pasażera
  • wypalające się piksele na wyświetlaczach
  • mały bagażnik: sedan (440 l), touring (435 l)
  • silniki zużywające dużo oleju
  • wyrywające się mocowania wózka dyferencjału

Większość BMW sprowadzona jest z Niemiec, dlatego historia wielu egzemplarzy jest nieznana. Mając na uwadze wiek samochodu, mocne silniki i tylny napęd, bardzo trudno o dobry i bezwypadkowy egzemplarz. Jeżeli jednak znajdziesz zadbaną i bezwypadkową e46, odwzajemni się, dając nieocenioną przyjemność z użytkowania. Auto świetnie sprawdzi się zarówno do codziennej jazdy, jak i weekendowego szaleństwa ;). Wnętrze jest ponadczasowe i nawet po tylu latach nie odbiega od standardów, a w porównaniu do innych samochodów z tamtego okresu wypada bardzo dobrze. Dodatkowo zadbane egzemplarze z mocniejszymi silnikami nie stracą już na wartości, dlatego tym bardziej warto ją kupić.

  • duża dostępność części (pokrewne m.in z Golfem V)
  • świeży wygląd
  • większość silników podatna na podnoszenie mocy
  • trwałe zawieszenie
  • dostępny napęd 4×4
  • dobre zabezpieczenie antykorozyjne
  • przeważające skrzynie 6-cio biegowe
  • niska utrata wartości
  • bezusterkowa elektronika

  • rdzewiejące spody drzwi i błotniki
  • pękające zamki podłokietnika
  • pękające siłowniki schowka pasażera
  • problemy z odpalaniem przy rozgrzanym silniku
  • zapiekające się zaciski tylnego układu hamulcowego
  • wiele awaryjnych silników

Nowoczesny i stonowany wygląd daje namiastkę luksusu, a solidne wykonanie tylko wzmaga ten efekt. Silnik 2.0 TDI PD pomimo nieprzychylnych opinii, nie jest taki zły. Właściciele tych samochodów chwalą je i polecają, pod warunkiem, że były regularnie serwisowane.  A3 to bardzo popularny model na rynku wtórym, dlatego często znajduje się na celowniku nieuczciwych handlarzy, którzy sprzedają „ulepione” powypadkowe egzemplarze. Warto je dokładnie sprawdzić przed zakupem.

  • wygodne fotele
  • dostępne skrzynie 6-cio biegowe
  • trwałe oraz sztywne zawieszenie
  • duża dostępność części
  • dostępny napęd 4×4
  • bezawaryjne silniki
  • dobry układ hamulcowy
  • charakterystyczna sylwetka

  • nieszczelne uszczelki drzwi i podszybia
  • awaryjne zamki centralne
  • nudny, skrzypiący kokpit
  • przepalający się silniczek wycieraczek
  • wysoka pozycja za kierownicą
  • awaria podnośników szyb
  • jedna wersja nadwozia

Mimo że produkcję Leona rozpoczęto w 1999 r., może się nadal podobać. Jest bratem bliźniakiem golfa IV, z którym dzieli płytę podłogową, jednak Seat w porównaniu do Volkswagena ma sportowe zacięcie. Jest dobrą bazą, do stworzenia udanego tuningowego projektu. Tak naprawdę wystarczą duże felgi i niski profil opon, aby wzbudzał zainteresowanie na drodze. Połączenie sportowego wyglądu z silnikiem 1.9 TDI o mocy 150 koni lub 1.8T o mocy 180 i 210-225, daje super połączenie.

Niestety, ze względu na lata produkcji wiele egzemplarzy jest mocno wyeksploatowanych. Leon jest na celowniku głównie młodych kierowców, którzy często wybierają tańsze części i dają mu popalić :). Jednak, jeżeli znajdziesz dobry egzemplarz, wtedy będziesz mógł się cieszyć samochodem przez kolejne lata.

Polub nas na facebooku, aby nie przegapić nowych wpisów 🙂

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”]
[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_PostCarousel_Widget”] -->

Interakcje czytelnika

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *