• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar

Jak sprawdzać auta – blog motoryzacyjny

Nauczysz się sprawdzać samochód używany przed zakupem, dzięki czemu zadbasz o bezpieczeństwo i zaoszczędzisz sporo pieniędzy.

  • O BLOGU
  • KATEGORIE
    • Poradniki
    • Diagnostyka podzespołów
    • Wybór samochodu
    • Formalności
    • Oględziny
    • Kontrolki
    • Pozostałe
  • SPIS TREŚCI
  • KONTAKT
  • FACEBOOK
  • O BLOGU
  • KATEGORIE
    • Poradniki
    • Diagnostyka podzespołów
    • Wybór samochodu
    • Formalności
    • Oględziny
    • Kontrolki
    • Pozostałe
  • SPIS TREŚCI
  • KONTAKT
  • FACEBOOK
Strona główna » Sprawdzanie samochodu » Jak sprawdzić lakier samochodu bez miernika?

Jak sprawdzić lakier samochodu bez miernika?

31/07/2018 //  by admin//  Leave a Comment

Jak sprawdzić lakier samochodu bez miernika?

Chcesz kupić bezwypadkowy samochód, ale nie wiesz jak go sprawdzić? Zacznij od sprawdzenia lakieru. Wszystkie kolizje oraz wypadki kończą się uszkodzeniem karoserii, oraz lakieru samochodu. Jeżeli taki samochód nadal ma być użytkowany, to jego naprawa będzie konieczna. Nie należy to do prostych, a przede wszystkim tanich zadań, dlatego często oszczędza się na profesjonalnym szpachlowaniu i lakierowaniu. Skutkiem tego, są pojawiające się różne defekty. Poznaj najczęstsze wady lakiernicze i zobacz jak sprawdzić lakier samochodu bez miernika.

Jak wygląda profesjonalne lakierowanie?

W tej części pokażę Ci, jak dużo trzeba zrobić, aby uszkodzony element wyglądał jak oryginalny. Samo lakierowanie to czubek góry lodowej. Po wyprostowaniu elementu trzeba go odpowiednio przygotować. Na poniższym przykładzie zobacz jak ciężka i czasochłonna jest to praca:

  1. Wyczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni
  2. Szlifowanie niedoskonałości oraz rdzy
  3. Ponowne wyczyszczenie i odtłuszczenie
  4. Położenie warstwy podkładu
  5. Szpachlowanie defektów
  6. Szlifowanie szpachlówki (kilka gradacji)
  7. Poprawa szpachlowania (jeżeli jest taka konieczność)
  8. Ponowne szlifowanie
  9. Wyczyszczenie oraz odtłuszczenie
  10. Nałożenie warstwy podkładu epoksydowego
  11. Podkład akrylowy
  12. Szlifowanie (z pomocą pudru kontrolnego)
  13. Dobranie koloru
  14. Wyczyszczenie
  15. Nałożenie lakieru bazowego
  16. Nałożenie lakieru bezbarwnego

Jest to tylko przykładowa technika - nie każde lakierowanie wygląda tak samo, ale każde wymaga dużo pracy (zależnie od zastosowanej techniki i stanu elementu). Do tego dochodzi czas na czyszczenie, szlifowanie, utwardzanie i schnięcie. Doświadczenie jest w tym przypadku niezbędne - szlifowanie, nakładanie warstw, szpachlowanie, przygotowanie lakierów oraz szpachlówki, dobranie koloru - to czynności, których nie da się nauczyć z książki. Potrzeba też profesjonalnego sprzętu i w miarę czystego miejsca. Te wszystkie czynności wykonane starannie dadzą oczekiwany rezultat - dobrze naprawiony i polakierowany element, który będzie służył jeszcze przez wiele lat.

Jak łatwo się jednak domyślić nie wszyscy wykonują usługi w tak profesjonalny sposób. Ograniczeniem jest budżet oraz czas. Aby zaoszczędzić, wybiera się materiały i narzędzia z niższej półki, a także przyśpiesza się procesy, które potrzebują czasu (schnięcie oraz utwardzanie materiału). Na koniec jeszcze wiele czynności po prostu się zaniedbuje (np. niedokładne czyszczenie). W efekcie takich zaniedbań może powstać cała masa wad lakierniczych, które mogą dawać się we znaki przyszłym właścicielom naprawianego samochodu. Dlatego tak ważne jest, aby kupując samochód używany określić, czy miał ponownie lakierowane (szpachlowane) elementy oraz czy taka naprawa została wykonana profesjonalnie. Z pomocą może tutaj przyjść miernik grubości lakieru. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie wszyscy posiadają taki sprzęt, dlatego dzisiaj skupię się na poradach, które podpowiedzą Ci, jak sprawdzić lakier samochodu bez miernika 🙂 .

janusz lakiernik
źródło: http://maciejskok.sk5.eu

Jak sprawdzić lakier samochodu bez miernika?

Aby dobrze sprawdzić lakier samochodu, musisz spełnić kilka warunków. Po pierwsze zadbaj o światło (najlepiej słoneczne) - jest ono niezbędne do dostrzeżenia szczegółów, odcieni itd. Na oględziny umów się o odpowiedniej godzinie, zależnie od pory roku. Latem może to być nawet 20, natomiast w zimę czasami o 16 będzie już ciemno. Po drugie pogoda. Ciężko będzie Ci dostrzec wady lakiernicze w ulewę lub zamieć śnieżną. Po trzecie czystość samochodu. Sprawdzany pojazd nie powinien mieć na sobie grubej warstwy brudu zasłaniającego lakier, ponieważ możesz nie dostrzec przez to istotnych szczegółów. Ok, ale co zrobić, gdy oględziny muszą odbyć się podczas zamieci śnieżnej, w ciemne popołudnie ? Najlepiej zmienić miejsce spotkania, dobrym wyborem będzie mocno oświetlony parking (np. w galerii handlowej) lub garaż.

Sprawdzanie lakieru "na oko" będzie polegało na wyszukiwaniu różnych wad lakierniczych oraz defektów na poszczególnych elementach. Nie każdego naprawianego elementu musisz się obawiać. Przykładowo, jeżeli znajdziesz ślady lakierowania (szpachlowania) na masce lub błotniku, nie przekreśla to w żadnym wypadku danego egzemplarza. Gorzej, gdy ślady naprawy znajdziesz na dachu lub takich elementach jak słupki czy progi - może to oznaczać, że samochód jest po poważnych przejściach.

Dlaczego warto sprawdzać auta przed zakupem ?

Na początku obejrzyj samochód z każdej strony, szybko przeskakując z elementu na element. Szukaj rażących defektów widocznych na pierwszy rzut oka. Gdy już rozeznasz cały samochód, skup się na każdym elemencie z osobna. Otwórz wszystkie drzwi, maskę i klapę bagażnika. Szukaj wad na słupkach, progach oraz w zakamarkach (np. okolice zawiasów) - to w takich miejscach często znajdziesz różne niedociągnięcia.

Czego szukać sprawdzając lakier ?

Korozji, różnych odcieni lakieru, odprysków, śladów lakieru w nietypowych miejscach (plastiki, uszczelki), zacieków, pęknięć, szpachli, złuszczającego się lakieru, nienaturalnej struktury (np. jak skórka pomarańczy), pęcherzów, zmatowienia, przebarwień i plam, brudu uwięzionego w lakierze oraz innych nienaturalnie wyglądających defektów.

odpryski
odpryski
pęcherze i korozja
pęcherze i korozja
zacieki
zacieki
pękająca szpachla
pękająca szpachla
efekt pomarańczy
efekt pomarańczy
łuszczący się lakier bezbarwny
łuszczący się lakier bezbarwny
pękająca szpachla
pękająca szpachla
ślady lakierowania na uszczelce
ślady lakierowania na uszczelce

Gdy znajdziesz jakieś niedoskonałości na lakierze, pobaw się w detektywa i spróbuj na ich podstawie wywnioskować przeszłość samochodu. Przykładowo, ślady ponownego lakierowania/szpachlowania na sąsiadujących elementach mogą świadczyć o uderzeniu właśnie w tych okolicach. Aby potwierdzić przypuszczenia, warto sprawdzić spasowanie elementów, oryginalność szyb lub skorzystać z miernika grubości lakieru - ale o tym wszystkim będziemy pisać szerzej w kolejnych wpisach :).

Dlaczego warto sprawdzać lakier samochodu?

Sprawdzając samochody możesz spotkać graty, których wady lakiernicze i defekty widać z odległości kilku metrów. Z takimi zasadniczo nie ma problemu, bo nawet osoba całkowicie nieznająca się na motoryzacji rozpozna, że to auto potrzebuje porządnej porcji gotówki. Jeżeli ktoś decyduje się na zakup takiego samochodu, to zazwyczaj jest tego świadomy. Najgorzej jest z samochodami, które mają drobne defekty i niedoskonałości. W tej sytuacji trzeba określić, jak poważne było uszkodzenie i ile kosztować będzie ewentualna naprawa. Zdarzają się też sytuacje, w których lakier wygląda doskonale, a niestety dopiero po kilku miesiącach zaczynają wychodzić na jaw różne mankamenty. Jeżeli kupisz samochód po amatorskim lakierowaniu, być może za jakiś czas będziesz musiał go ponownie  naprawiać lub wymienić na nowy. Podstawowe koszty takich usług to kilkaset złotych, ale może też okazać się, że będziesz musiał wydać kilkanaście tysięcy - czyli niekiedy więcej niż wart jest samochód.

Sprawdzanie lakieru samochodu bez miernika nie jest prostym zadaniem i na pewno nie gwarantuje sukcesu. Ale znając podstawowe wady lakiernicze będziesz mógł uchronić się przed większością złych decyzji zakupowych i zaoszczędzić trochę pieniędzy.

Polajkuj nas na facebooku, aby nie przegapić nowych wpisów 🙂

  • Kontrolka poduszki powietrznej – co oznacza ?

  • Jaki samochód do 30 tys. wybrać w 2019 r.

  • Co to jest moduł komfortu, za co odpowiada i gdzie się znajduje

  • Jak używać miernika lakieru – grubość lakieru na samochodzie

  • Rzeczywista historia auta vs. dekoder VIN – na przykładzie Autobaza

  • Kontrolka płynu chłodniczego – co oznacza?

  • Numer nadwozia – co oznacza i gdzie go znaleźć

  • Jak sprawdzić płyn hamulcowy

  • Finansowanie samochodu– która opcja jest najbardziej opłacalna?

  • Rejestracja samochodu 2019 – wymagane dokumenty

Kategoria: Poradniki, Sprawdzanie samochoduTag: Koszty samochodu, szpachla

Previous Post: «Jak wybrać auto rodzinne Jak wybrać auto rodzinne ?
Next Post: Pierwszy samochód do 10 tys Pierwszy samochód do 10 tys.»

Primary Sidebar

O nas

Cześć !

Jesteśmy Monika i Piotrek. Wspólnie prowadzimy blog jak sprawdzać auta. Krok po kroku pokażemy Ci jak sprawdzić samochód przed zakupem. Korzystając z naszych porad zadbasz o swoje bezpieczeństwo oraz uchronisz portfel przed niepotrzebnymi wydatkami.

Poznaj nas lepiej

Popularne wpisy

Jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą ?

Jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą ?- Budowa i typowe objawy

Sztuczki handlarzy, czyli jak nie dać się oszukać

Sztuczki nieuczciwych handlarzy – poszukiwanie samochodu

Dlaczego warto sprawdzać auta

Dlaczego warto sprawdzać auta przed zakupem ?

Copyright © 2019 Jak sprawdzać auta - blog motoryzacyjny · All Rights Reserved · Powered by Mai Theme

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Więcej